Ο μόνος τρόπος να αποτελειώσουν την Αυτοκρατορία είναι να επιτεθούν στο τελευταίο οχυρό της: τον μυθικό πύργο της Βαβέλ. Γαβριήλ και Βίνσεντ, καθένας τους με διαφορετικά κίνητρα, αλλά κοινό σκοπό, ψάχνουν να βρουν συμμάχους πρόθυμους να δώσουν την μεγαλύτερη μάχη στην ιστορία της ανθρωπότητας μετά την Μέγιστη Τιμωρία.
“’Οβελάντουμ’ μπορεί να σημαίνει εκδίκηση, αλλά μόνο όταν επιβάλλεται από τα χέρια ενός. Όταν είναι λέξη στα χείλη πολλών, τότε ‘Οβελάντουμ’ σημαίνει αυτοθυσία των λίγων για το καλό όλων. Μαζί και εκείνων που τους πρόδωσαν”. (πηγή: Goodreads)
Το Οβελάντουμ συνεχίζει την ιστορία του Βίνσεντ, της Κάρεν, του Γαβριήλ και των υπόλοιπων χαρακτήρων της Γεννημένης στις 13, ακριβώς εκεί που μας άφησε η Κάθαρση, το πρώτο βιβλίο της σειράς. Η πλοκή είναι καλοδουλεμένη, διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον και, παρουσιάζοντας μας τα διαφορετικά μονοπάτια που ακολουθούν οι ήρωες, καταλήγει σε ένα εξαιρετικό φινάλε.
Το βιβλίο πατά στα γερά θεμέλια της πρώτης νουβέλας, εμπλουτίζοντας ακόμα περισσότερο τον dark fantasy κόσμο που δημιούργησε ο Χρήστος Αντώναρος. Ο κόσμος των Τιμωριών, των Συνάξεων και των Μαγισσών είναι φανερά επηρεασμένος από πολλές διαφορετικές μυθολογίες, αλλά παράλληλα διατηρεί ένα ιδιαίτερο στυλ που τον ξεχωρίζει από παρόμοια βιβλία του είδους, κάτι που αποτελεί μία μεγάλη νίκη του συγγραφέα. Οι περιγραφές είναι ταιριαστές με το είδος, ζωντανές εκεί που πρέπει και σε μερικά σημεία καθηλωτικές, γεγονός που είναι ιδιαίτερα εμφανές στη μεγάλη μάχη του ιστορίας, στην «Κοιλάδα των Μυρίων Δακρύων», που αποτελεί μία από τις αγαπημένες μου fantasy συγκρούσεις των τελευταίων χρόνων.
Ο κόσμος του «13» έχει μία ακόμα μεγάλη ιστορία να μας διηγηθεί και προσωπικά περιμένω με αγωνία το κλείσιμο της ιστορίας της Κάρεν και του Βίνσεντ!
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ανάτυπο.
Links για το βιβλίο: Facebook/ Goodreads
Ακολουθεί ένα σύντομο απόσπασμα από το «Οβελάντουμ»:
Γολγοθάς, τριάντα μέρες μετά τη σταύρωση του Δασκάλου
Το πρώτο κόκκινο φεγγάρι εμφανίστηκε πίσω από την επουράνια αυλαία τριάντα μέρες και τριάντα νύχτες μετά τη σταύρωση του Δασκάλου και έμοιαζε σαν να κουβαλούσε εσαεί τη ματωμένη υπόστασή του. Μαζί του ένα παχύ πέπλο ομίχλης κάλυψε τα λιγοστά άστρα και τις κορυφές των ψηλότερων βουνών, κάνοντας ακόμα και τα πιο ατρόμητα κτήνη σε γη, ουρανό και θάλασσα να κρυφτούν σταλημέρια τους. Έως εκείνη τη νύχτα κανείς δε γνώριζε πως τα όσα είχαν συμβεί στην Ιερουσαλήμ ήταν μόνο η αρχή μιας Θείας Καταδίκης που θα βασάνιζε εκατοντάδες γενεές. Χιλιάδες κραυγές αγωνίας, πόνου και οδυρμού, σε κάθε μέρος όπου κατοικούσαν άνθρωποι σηματοδότησαν τον εκμηδενισμό του χρόνου και την έναρξη μιας νέας εποχής, ενός μέλλοντος άγνωστου και αβέβαιου. Ακόμα και όσοι Προφήτες είχαν από τον Πατέρα το χάρισμα να διαβλέπουν τα σχέδιά του, τώρα στεκόντουσαν ανήμποροι μάρτυρες δεκάδων φονικών, μιας ατελείωτης φρικαλέας σφαγής.
Ένας από αυτούς τους Προφήτες στέκεται τώρα στους πρόποδες του Γολγοθά, στην άκρη του ρήγματος που χωρίζει στα δύο την άλλοτε πυκνοκατοικημένη πόλη. Κάτω από τα ξυπόλητα πόδια του βρίσκονται τα συντρίμμια ενός κτιρίου που κάποτε ήταν το σπίτι και το μαγαζί ενός εμπόρου κρασιού και πήλινων δοχείων, εισήγε από τις βόρειες περιοχές της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Έχει ανάκατα καστανά μαλλιά και γένια μακριά και απεριποίητα, μα τα μάτια του είναι βαθιά γαλάζια σαν τον ωκεανό και κρύβουν μια ειλικρίνεια που μόνο μια αγνή ψυχή κατέχει.
Πάνω στο γεροδεμένο και ηλιοκαμένο κορμί του έχει ριγμένο ένα πανωφόρι από δέρμα καμήλας, το οποίο στερεώνεται με ένα παχύ δερμάτινο ζωνάρι στη μέση του. Ολόγυρα στον λαιμό του μια βαθιά κόκκινη ουλή δείχνει πως κάποιος ή κάτι θέλησε άλλοτε να του αφαιρέσει τη ζωή και το δικαίωμα να προφητεύει την αλήθεια του Πατέρα.
− Φωνή βοώντος εν τη ερήμω τότε, τώρα ο αλαλαγμός μου καλύπτεται από τις ψυχές που κραυγάζουν χωρίς να απαιτούν, έστω και για μια σπιθαμή συγχώρεσης.
Στρέφει το βλέμμα στα δεξιά του.
Πάνω στον μαυρισμένο σκελετό μιας μητέρας που κρατούσε αγκαλιά το παιδί της τη στιγμή που η φλόγα τους απανθράκωνε εξαλείφοντας την αγωνία και τα δάκρυά τους, στέκεται κάτι που φέρνει σε γύπα, καλυμμένο με γερασμένο και χλωμό ανθρώπινο δέρμα. Τα μεγάλα και οβάλ σκοτεινά μάτια του μαρτυρούν την αιωνιότητα της ύπαρξής του. Το ράμφος του είναι γαμψό, όπως και τα νύχια του, ένα σε κάθε πόδι, λευκά και παγερά σαν διαμάντια. Οι φτερούγες του μοιάζουν με τρία μακριά και σκελετωμένα δάκτυλα. Σπασμωδικά χαμηλώνει τον μακρύ λαιμό του και αγγίζει τη λάσπη σαν να προσπαθεί να οσμιστεί και να γευτεί ταυτόχρονα. Ύστερα βγάζει μια κραυγή που αντηχεί σε κάθε νεκρή γωνιά του καταραμένου αυτού τοπίου.
Ο Προφήτης μιλά, κοιτάζοντας το τεράστιο δέντρο στη κορυφή του Γολγοθά.
− Τίποτα δε συνέβη όπως μου είχε προειπεί! Υποτίθεται πως θα τους συγχωρούσε. Πως θα ανάσταινε τρεις μέρες μετά τη ψυχή και το σώμα Του, παίρνοντας μαζί και τις ψυχές των αμαρτωλών, συγχωρώντας τις αμαρτίες των ζωντανών. Τίποτα από όλα αυτά δεν συνέβη.
Ο συγγραφέας
Ο Χρήστος Αντώναρος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 18 Μαΐου το 1982. Αν και μεγάλωσε στην Ελλάδα, πλέον ζει στις Η.Π.Α., και συγκεκριμένα στην Ουάσιγκτον, με την γυναίκα και τον γιό του.Σπουδάζει στο UniversityofDistrictofColumbia, ώστε μια μέρα να διδάξει Μυθολογία, και δημιουργική γραφή.
Από μικρή ηλικία έδειξε την κλίση του στη γραφή, όταν στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού άρχισε να γράφει τρομακτικές ιστορίες, εμπνευσμένος από ταινίες τρόμου ή επιστημονικής φαντασίας. Μέχρι σήμερα, έχει εκδώσει ιστορίες του σε Ελληνικά περιοδικά και ανθολογίες, έχει προκριθεί σε διαγωνισμούς συγγραφής και γράφει για το Nyctophilia.gr, καθώς και κριτικέςγια το TangentOnline,το οποίο και προτάθηκε για τα HugoAwards του 2015.
Τα έργα του έως τώρα είναι:
2013 – «Ένα Τελευταίο Ποτήρι» – 2ο στο διαγωνισμό «Καταραμένη Γη» από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, εκδόθηκε στο 21ο τεύχος του περιοδικού του εν λόγω οίκου.
2014 – «Keep Calm and Let the Zombies Eat You» – συμμετέχει στην Ανθολογία «Θρύλοι του Σύμπαντος IV» από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές.
2014 – «Μια Αλλόκοτη Επιβράβευση σε μια Απρόσμενη Ηρωική Πράξη» – συμμετέχει στην Ανθολογία «Θρύλοι του Σύμπαντος IV» από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές.
2015 – «Άτλας εν Άδη» – 3η θέση στα Βραβεία LarryNiven, από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, κατηγορία Νουβελέτα επιστημονικής φαντασίας.
2016 – «Δεσμοί Αίματος» – συμμετέχει στην Ανθολογία «Ψίθυροι μέσα στη Νύχτα» από το Nyctophilia.gr.
2016 – «Χλευάζοντας την Αιωνιότητα» – συμμετέχει στην Ανθολογία «Το Άγνωστο» από τις εκδόσεις Ανάτυπο.
2017 – «Κάθαρση» – Νουβέλα, 1ο βιβλίο της τριλογίας «Γεννημένη στις 13» από τις εκδόσεις Ανάτυπο.
2017 – «Όλα για την Εξουσία των Επτά» – συμμετέχει στην Ανθολογία «Σκοτεινά Βασίλεια» από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές.
2018 – «Οβελάντουμ» – Νουβέλα, 2ο βιβλίο της τριλογίας «Γεννημένη στις 13» από τις εκδόσεις Ανάτυπο.